Ezt esszük: személyre szabott étrend élménybeszámoló

Még a tavalyi évben elmentünk egy olyan táplálkozási tanácsadóhoz, aki személyes étrendet tud összeállítani a testtípusunknak megfelelően, figyelembe veszi melyikőnk milyen hormontípus, idegrendszeri típus és ajánl sportot is mellé, mit és hogyan érdemes tenni.

Hát mit ne mondjak...ketten kétfelé eszünk, kétfélét és eltérő időpontokban :D Na ez a totális káosz kezdete, amikor ha főzöl is, nem elég a kalóriát számolni (vagy nagyságrendben számolni fejben), ráadásul odafigyelni a szénhidrát-fehérje-zsír arányokra is, mert miért is ne, mindkettőnknek eltérően kell ezt is enni.

Így indultunk bele a karácsonyba, kissé félve attól, hogy mi lesz a cukormegvonással, a gluténmentes és tejmentes étkezéssel, mert természetesen a nehezített pályába tartozunk: nekünk tabu a glutén és a tej is, mindkettőnknek. Jó páros vagyunk, mondtam már?

muzli.jpgA férjem lazán vette, testépítői szemlélettel neki fejben van az egész "pertábla", miben mennyi fehérje van és mit mikor kell enni. Na én ebben totál ellentétes vagyok. A kalóriabázis oldalán lévő "beírom mit ettem és kidobja a gép a számot" elvet követtem a diétázásaim során, így kissé nehézkessé vált kezdetben a főzés. De jelentem: sikerrel vettük az első két hónap nehézségeit és egészen jól sikerül össze-vissza főzni.

Elkezdtük az edzést is, na nem karácsonykor, meg újévi fogadalomként, hanem a sport eddig is része volt az életünknek, csak most aszerint, ahogy a vizsgálat szerint kell edzenünk.

Láss csodát, annak ellenére, hogy nekem 5×, Szabolcsnak 5 óránként kell enni, nekem szénhidrátban gazdagon és zsírszegényen, neki meg fehérjedúsan és zsírosan...egészen jól állunk. 

Ne örülj, megkímélünk az előtte utána fotóktól, bár ha elérjük a kockáshas, szálkástest állapotot, lehet ettől lesz tele az internyet.

Azért egy kis lényeges összefoglalót elmesélek:

Ezernyi diétát kipróbáltunk már az évek során, de mindegyikkel egy nagy baj volt: nem vagyunk egyformák és ennek ellenére egyforma étrendet követel meg mindenkitől. Nézd csak meg a 90-naposat, vagy a ketogént, vagy a paleot. Gyakorlatilag mind egy sablonra veszi az embereket függetlenül attól, hogy a szervezetük más és más. 

Nem nagy titok, hogy most a BodyWakes-féle verziót teszteljük, aszerint étkezünk és aszerint sportolunk.

Ami érdekesség, hogy ha elolvasod csak azt, hogy egy petefészek típus milyen ételektől hízik, akkor látni fogod, hogy a "kuffered" neked is pont a csípős és fűszeres ételektől, a vörös húsoktól, majonéztől nagyobb és nagyobb. Persze nem ennyire egyszerű, de sok érdekességet le lehet szűrni belőle, ami rád vonatkozik. Nem a férjedre, nem a sógornődre, hanem a Te testtípusodra. Ez attól is függ, melyik hormonkiválasztó szerved az aktívabb...nyilván akkor étrenddel nem kell túlstimulálni. Nekem így esett ki a listámról az imádott majonézem, mert bizony nekem az okozza az egyik legtöbb problémát.

Nézz utána, ha csak csapongsz a diéták között, mert lehet, hogy Te is pont rossz étrend szerint ettől eddig...Mi már érezzük és látjuk az eredményt és alapvetően a személyes érzékenységünk miatti glutén és tejmentes étrenden kívül mindent ehetünk...csak az arányok nem elfelejtendők és a mennyiségek, gyakoriságok. Mondanám, hogy ennyire egyszerű, de nem...majd hamarosan újabb kéthavi beszámolót írok és látni fogjuk milyen változásokon mentünk át.

Ami eddig biztos siker: 

- jobb, minőségibb alvás

- csökkent testzsír% - pl egyes jógagyakorlatoknál érzem a különbséget, hogy nem nyomom össze az "úszógumim", ami volt is meg nem is...férjem is jobban le tud hajolni a cipőfőzőjéhez ;)

- kiegyensúlyozottság

- jobb állóképesség

- lassan kifelé megyünk a télből és nem voltunk betegek, vagyis jobb immunrendszer

- megszűnt a migrénes fejfájásom

Hát kell ennél több? Naná...hamarosan (majd egy-két hónap múlva) újabb poszt lesz.

 

Címkék: konyha