EXKLUZÍV: Pucér-kampány, nem csak 18 éven felülieknek!

Merész kampányötlet vagy jó reklámfogás? Talán mindkettő, de az biztos, hogy ezzel az elnevezéssel gyorsan felhívta magára a figyelmet Lay Boglárka, a BogBag kitalálója és szíve-lelke. Gondoltam mindenképpen elcsípem egy riport erejéig, mert hamar felkeltette érdeklődésem, miről is van szó!

bogbag.jpg 

TN: Kezdjük is az elején, hiszen ez egy nem mindennapi elnevezés egy kampányhoz. Mit jelent az, hogy Pucér-kampány?

Bogi: A "Pucér kampány – Csak a textil maradhat!" igazából egy alulról szerveződő kampány, kicsit provokatív az elnevezés, pont azért, hogy kitűnjön a sok zöld kampány közül. Így felfigyeljen rá az is, aki eddig nem foglalkozott annyira a környezetvédelemmel, a tudatos vásárlással.

Arra kérem a vásárlókat, hogy ne tegyék egyszerhasználatos nejlonzacsiba a zöldségeket, gyümölcsöket vagy a pékárut, csak pucéran tegyék bele a zsákokba. - meséli Bogi

Pár nap alatt országosan 75 vállalkozónő is csatlakozott a kampányhoz, nagyvárosból és kis falvakból is érkeztek a megkeresések, aminek nagyon örülök, mert ezek szerint igény van az ilyen jellegű felhívásokra, az emberek szeretnének változtatni, csak néha kell nekik egy kis bátorítás, útmutatás és remélhetőleg ez a kampány segít nekik elindulni a zacskómentes úton. - mondja Bogi.

bogbag3.jpg

Sokan kérdezik tőlem a vásárokon személyesen vagy e-mailben, chaten, hogy oké szépek a zsákok, de mit szól hozzá a pénztáros? Rá tudom-e tenni a címkét vagy hogyan tudok beletenni többfélét is? Mennyi egy zsák súlya, mit csináljak, ha koszos lesz?
Rengeteg ilyen kérdésre válaszolok, mert nem tudja, hogy hogyan reagálnak rá a boltban, piacon, mit fognak szólni, ha Ő így vásárol és egyáltalán hogyan kezdje el az egészet. Elsősorban nekik készült ez a kampány, amiben megmutatjuk - mi akik már használjuk a zsákokat, baggyket - hogyan lehet vele vásárolni.
Arra kérem a vásárlóimat, partnereimet, hogy fotózzák le a vásárlásukat a zsákkal #pucérkampány és #bogbag megjelölve töltsék fel az Instagramra vagy a Fb oldalamra, hogy ezzel is biztassuk, mutassuk példát a többieknek, hogy milyen egyszerű is így vásárolni. A kampány végén lesznek nyeremények is, amit partnereim ajánlottak fel, így talán még nagyobb örömmel posztolnak a kampányban résztvevők. - foglalja össze Bogi a kampány részleteit.

TN: Milyen eszközökkel lehetne tudatosabbá tenni a nejlonpártiakat?

B: Ez a kampány is ezért készült, hogy megmutassuk az embereknek, hogy igenis lehet műanyagmentesen vásárolni, hogy a zsákokkal vásárolni nem macerásabb, hogy az észérvek mellett, ha látják a sok-sok példát, az hogy ez alapvetően egy egyszerű dolog és ha az elején pár napig odafigyelünk, hogy mindig tegyük be a táskánkba a zsákokat, utána már ugyanolyan megszokott mozdulat lesz, mint ahogy eltesszük a kulcsunkat.

bogbag5.jpg

TN: Ma figyeltem a működésem és akarva akaratlanul műanyagokba futottam bele feleslegesen, pedig a táskámban bármilyen furán hangzik sokaknak 3 db vászonszatyor is lapul, megszámoltam a kedvedért és a kocsiban is volt 4 db összehajtva a kesztyűtartóban...nekünk ez zsigerből jön. De vettem egy gluténmentes zsömlét - nejlonban volt. Vettem egy tálca salátát: műanyagtasakban.

B: Igen az elején kell egy kis odafigyelés, hogy tudatosítsam magamba, hogy nem reflexszerűen nyúlok és letépem a zacskót 1 darab almának is, hanem előveszem a zsákokat a táskámból és abba pakolom bele az almát. Régóta vásárolok már zsákokkal szerencsére egyre több helyen látják szívesen. Sok helyen együttműködőek az eladók, ha a pékségbe kérem, hogy a zsákba tegye a zsömléket mosolyogva megteszik. A pénztárosok munkáját is megkönnyítem azzal, hogy nyitott szájjal teszem ki a zsákokat a futószalagra, ha szükséges mondom neki melyikben mi van, így nincs fennakadás, ugyanannyi idő alatt végzek, mintha zacsiba pakoltam volna mindent, csak nem termeltem egy csomó felesleges szemetet, tudatosan vásároltam.

Az én gyerekeim iskolások, minden nap veszek nekik 4 db zsömlét vagy péksüteményt, amit másnap elvisznek magukkal a suliba. Ha csak egy évben azt nézem, hogy csak hétköznapokból van kb. 260 nap, az azt jelenti, hogy évi szinten 260 zacsit használnák el a zsömléknek és akkor még semmi mást nem vettem csak a zsömlét. Ha vásárlás után egyből visszateszem a zsákokat a táskámba, akkor mindig kéznél lesz, ha szükséges, nálam is van mindig 2-3 baggy mindig, összehajtva nem foglal sok helyet, minimális a súlya.

 

TN: Mit vársz a kampánytól? Sokakat csak észérvekkel lehet meggyőzni. Milyen észérvek vannak a textilszatyrok használásában? Mert ugye, ha végiggondoljuk, ezeket meg kell venni, mosni kell...

B: Talán a legfontosabb, hogy évekig tudod használni a zsákokat, moshatóak, így ha koszos lesz, csak ki kell mosni és újra tudjuk használni, míg az egyszerhasználható nejlonzacsik átlag 20 perc használat után a kukában végzik és utána ellepik a Földet, mivel lebomlásuk 3-400 év. Gondolj bele, amit ember gyártott műanyagot 1800 évek közepétől az mind itt van a Földön még, szennyezi a vizeket, a földet, mikroműanyagra szétesve bekerül az állatokban, növényekbe és végfelhasználóként az emberi szervezetbe is.

 

bogbag4.jpg

TN: Ez teljesen logikus. Mi is hasonló indíttatásból szeretjük a textilszatyrokat. Ráadásul sokkal kevesebb szemetet termelünk és így a kuka sem telik meg sokszor egy hét alatt, ez olyan jó érzés is nekem. Kisebb talán a biológiai lábnyomom. Mi a legjellemzőbb a Te pamutszatyraidra és méhviaszos termékeidre?

B: Egyszemélyes mikorvállalkozóként környezettudatos termékeket készítek, egyszerhasználatos nejlonzacsi kiváló alternatívájaként biopamut zsákokat, amik több méretben, színben kaphatóak biopamutból, de sokszor készítek egyedi méretben, mintában vagy színben is, mert szeretném, ha a vásárlóim örömmel használnák a zsákokat. Választható még méhviasszal bevont biopamut szendvics csomagoló is és már kapható mosható változatban is az "újraszalvéta". Vannak még több méretben kapható frissentartó kenyereszsákjaim is, amiben friss marad a péksüti, kenyér, de természetesen ezek is moshatók. Nekem fontos az is, hogy ne csak a megszokott egyszerű, letisztult, natúr színek legyenek, hanem egyediek, színesek és vidámak, pont olyanok, mint mi emberek.

 

Tehát ha Te is szeretnél tenni egy lépést a Földünk védelmében és úgy érzed, hogy felelősen akarod élni életedet, akkor ez egy nagyszerű irány! Keresd fel Facebookon vagy Instagramon a Pucér kampány - Csak a textil maradhat kampányt és csatlakozz Te is ehhez a nagyszabású kezdeményezéshez, hiszen a tudatosság és a felelősségvállalás menő!

Ha vásároltál valamit pamut vagy textilszatyorban, akkor fotózd le, töltsd fel az instagramra és használd Bogi kampányának segítésére a #pucérkampány és a #bogbag hastag-eket! Mi már kizárólag ebben vásárolunk! Tegyél így Te is már ma!

Képek: BogBag

 

gourmetlogo.jpg